ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Η συμμετοχή σε οποιαδήποτε εκδρομή που διοργανώνει το ταξιδιωτικό γραφείο μας σημαίνει αυτομάτως ότι έχετε λάβει γνώση και αποδεχθήκατε χωρίς επιφυλάξεις τους παρακάτω όρους, οι οποίοι είναι σύμφωνοι με την Οδηγία 90 /314 της ΕΟΚ και του ΠΔ 339/1996 και τους οποίους παρακαλούμε να τους διαβάσετε προσεκτικά.
1.ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΑΣ
Το ταξιδιωτικό μας γραφείο ενεργεί ως μεσολαβητής μεταξύ των εκδρομέων – πελατών και των διαφόρων φορέων που χρησιμοποιεί για τη διοργάνωση των εκδρομών (αεροπορικές εταιρείες, ακτοπλοϊκές εταιρείες, ξενοδοχεία, τοπικά τουριστικά γραφεία κ.λ.π.) καθώς και οποιουδήποτε άλλου προσφέρει τις υπηρεσίες του για την ομαλή εκτέλεση κάθε ταξιδιωτικού προγράμματος. Ακόμη αποτελεί μεσολαβητή και άλλων τουριστικών γραφείων που έχουν την αποκλειστική ευθύνη της οργάνωσης σε προγράμματα που περιέχον στο παρόν έντυπο. Στους φορείς αυτούς το γραφείο μας δεν ασκεί άμεσο έλεγχο και κατά συνέπεια δεν φέρει καμία ευθύνη στις περιπτώσεις παραλείψεων, πταισμάτων και οργανωτικών αδυναμιών που προέρχονται από αυτούς τους τρίτους φορείς που μεσολαβούν για τη διεκπεραίωση του προγράμματος της εκδρομής. Τέτοια περίπτωση είναι και π.χ. η ομαλή διεξαγωγή των αεροπορικών πτήσεων (το γραφείο μας δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν αλλαγές, καθυστερήσεις ή ακυρώσεις πτήσεων, αλλαγή τύπου αεροσκάφους, αλλαγή προγράμματος πτήσεις, κ.λ.π.). Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να τροποποιήσουν τα δρομολόγια και τους τύπους των αεροσκαφών χωρίς καμία προειδοποίηση. Η εταιρεία μας δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν καθυστέρηση, αλλαγή προγράμματος πτήσης, αλλαγή τύπου αεροσκάφους ή και ακύρωση της πτήσεις συνεπεία λόγων ανωτέρας βίας. Η εταιρεία έχει μεσολαβητικό ρόλο. Οι όροι και οι κανόνες των αεροπορικών πτήσεων οι οποίοι ρυθμίζουν τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών (είτε εκτελούν τακτικά δρομολόγια, είτε charter) ορίζονται από τη Διεθνή Σύμβαση της Βαρσοβίας του 1929. Ενδεικτικά απλώς σας αναφέρουμε ότι σε περίπτωση ύπαρξης καθυστέρησης στην αναχώρηση της πτήσης, μέχρι το χρονικό διάστημα των 8 ωρών, η αεροπορική εταιρεία δεν έχει καμία υποχρέωση απέναντί σας. Από 2 έως 4 ώρες είναι υποχρεωμένη να σας προσφέρει ένα αναψυκτικό. Από 4 έως 8 ώρες είναι υποχρεωμένη να σας προσφέρει ένα γεύμα αξίας μέχρι 10 ευρώ. Από 8 ώρες καθυστέρηση και άνω, είναι υποχρεωμένη να σας προσφέρει κατάλυμα σε ξενοδοχείο και μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο. Δευ ευθύνεται επίσης για ανωμαλίες στην εκτέλεση της εκδρομής και δυσχέρειες που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητες του γραφείου μας, αλλά σε γεγονότα που συνιστούν καταστάσεις ανωτέρας βίας (πόλεμοι, δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργίες, αεροπειρατείες, θεομηνίες κ.λ.π.) καθώς επίσης δεν ευθύνεται και για πιθανά ατυχήματα, ασθένειες εξαιτίας των κλιματολογικών συνθηκών, επιδημίες, δηλητηριάσεις, εγκληματικές πράξεις, κλοπή αντικειμένων, απώλεια αποσκευών ή χρημάτων ή διαβατηρίων, φθορά αποσκευών κ.λ.π. Είναι αυτονόητο ότι τόσο η ευσυνειδησία όσο και η υπευθυνότητα και η πείρα των ανθρώπων του γραφείου επιβάλουν την καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας για την αντιμετώπιση των ανωτέρω ανωμαλιών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με σκοπό την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση και διευκόλυνση σας. Το ταξιδιωτικό μας γραφείο δύναται να αλλάξει ακόμη και την αεροπορική εταιρεία.
2. ΕΚΤΕΛΕΣΗ – ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το γραφείο μας καταβάλει κάθε καλόπιστη και δυνατή προσπάθεια για την συνεπέστερη και ακριβή τήρηση του προγράμματος της εκδρομής στην οποία έχετε δηλώσει συμμετοχή. Σε πολλές περιπτώσεις όμως εξαιτίας αστάθμητων παραγόντων και απρόβλεπτων καταστάσεων καθίσταται επιβεβλημένη η αλλαγή και διαφοροποίηση του προγράμματος. Πιθανή αλλαγή των ωρών αναχωρήσεων των μεταφορικών μέσων από το πρωί σε μεσημέρι ή απόγευμα και αντίστροφα ή της ώρας επιβίβασης σε λεωφορείο οδικής εκδρομής, δεν θεωρείτε αλλαγή προγράμματος. Αλλαγή ή τροποποίηση του προγράμματος μπορεί να συμβεί είτε πριν την αναχώρηση της εκδρομής είτε κατά την διάρκειά της.
Α) Πριν την αναχώρηση. Το γραφείο μας έχει το δικαίωμα να τροποποιήσει το πρόγραμμα του ταξιδιού, όπως αναφέρθηκε, εξαιτίας αστάθμητων παραγόντων όπως π.χ. καθυστερήσεις ή ακυρώσεις δρομολογίων των μεταφορικών μέσων (αεροπλάνων, πλοίων κ.λ.π.) αλλαγή ξενοδοχείου εξαιτίας προβλημάτων στις κτιριακές εγκαταστάσεις ή λόγω γεγονότων τα οποία εκτάκτως συμβαίνουν στον τόπο προορισμού (π.χ. καιρικές συνθήκες, πολιτικά γεγονότα, αναταραχές κ.λ.π). Στις περιπτώσεις αυτές ο πελάτης έχει τις εξής επιλογές:
α) Να δεχθεί την αλλαγή, αφού ενημερωθεί, β) να ακυρώσει την συμμετοχή του και να του επιστραφούν τα χρήματα που έχει καταβάλλει, γ) να συμμετάσχει σε άλλη εκδρομή του γραφείου με την ίδια τιμή πώλησης ή σε φθηνότερη εκδρομή με ταυτόχρονη επιστροφή της διαφοράς τιμής ή σε ακριβότερη εκδρομή καταβάλλοντας επιπλέον την διαφορά τιμής.
Β) Κατά τη διάρκεια της εκδρομής. Ο αρχηγός της εκδρομής έχει δικαίωμα, στοχεύοντας αποκλειστικά και μόνο στη δική σας ασφάλεια και την όσο το δυνατόν καλύτερη εκτέλεση του προγράμματος, όταν προκύψει κάποιο απρόβλεπτο γεγονός ή ανωμαλία από αστάθμητους παράγοντες που αναφέρθηκαν ανωτέρω (καθυστερήσεις ή ακυρώσεις δρομολογίων μεταφορικών μέσων, πόλεμοι, πολιτικές αναταραχές, απεργίες, καιρικές συνθήκες κ.λ.π.) να επιφέρει τροποποιήσεις στο πρόγραμμα. Στις περιπτώσεις αυτές όλα τα επιπλέον έξοδα που θα προκύψουν για την ομαλή διεκπεραίωση του προγράμματος (π.χ. επιπλέον διανυκτερεύσεις, φαγητά, μεταφορικά) επιβαρύνουν τους εκδρομείς εφ΄ όσον καθίσταται φανερό ότι ήταν αδύνατη η πρόβλεψη τους. Στην περίπτωση που διακοπεί το πρόγραμμα της εκδρομής στην εξέλιξή του, εξαιτίας των ανωτέρω γεγονότων ανωτέρας βίας, αφού επιστρέψουν οι εκδρομείς στην Ελλάδα, το γραφείο μας θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να επιστέψει το αντίτιμο των υπηρεσιών που δεν παρασχέθηκαν (μεταφορικά μέσα, ξενοδοχεία) στους εκδρομείς.
3. ΑΚΥΡΩΣΗ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
α) Το γραφείο μας έχει το δικαίωμα να ακυρώσει, πριν την αναχώρηση, μία εκδρομή κυρίως εξαιτίας γεγονότων που συνιστούν ανωτέρα βία (όπως αναφέρθηκαν ανωτέρω) για λόγους ασφαλείας. Στην περίπτωση αυτή θα επιστραφεί στους πελάτες το ποσό των χρημάτων που έχετε καταβάλλει.
β) Επίσης μία εκδρομή είναι δυνατόν να ακυρωθεί εξ αιτίας μη συμπλήρωσης του απαραίτητου ελάχιστου αριθμού συμμετοχών (ο οποίος είναι 16 άτομα για κάθε αεροπορική εκδρομή και 25 για οδική εκδρομή). Στην περίπτωση αυτή το γραφείο μας δεν ευθύνεται απέναντι σας για οποιαδήποτε αποζημίωση, πλην της επιστροφής χρημάτων που έχετε ήδη καταβάλλει.
Και στις δύο περιπτώσεις ακύρωσης, έχετε το δικαίωμα είτε να συμμετάσχετε σε άλλη εκδρομή του γραφείου φθηνότερη (οπότε σας επιστρέφεται η διαφορά τιμής) ή ακριβότερη ( οπότε καταβάλλετε την επιπλέον διαφορά τιμής) ή στην ίδια τιμή πώλησης.
4.ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ
Για να είναι έγκυρη οποιαδήποτε κράτηση θέσης για συμμετοχή σε εκδρομή του γραφείου μας, πρέπει να καταβάλλετε μέχρι 15 ημέρες πριν την αναχώρηση το 30% της τιμής της εκδρομής προκαταβολή. Τηλεφωνικές κρατήσεις οι οποίες δεν συνοδεύονται από καταβολή χρημάτων δεν δεσμεύουν το γραφείο μας.
Η εξόφληση της εκδρομής πρέπει να γίνεται το αργότερο μέχρι 10 ημέρες πριν την αναχώρηση της κάθε εκδρομής ειδάλλως το γραφείο μας έχει το δικαίωμα να ακυρώσει την κράτηση επιστρέφοντας το ποσό της προκαταβολής.
5.ΑΚΥΡΩΣΗ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ
Κάθε ταξιδιώτης έχει το δικαίωμα να ακυρώσει τη συμμετοχή του σε μία εκδρομή. Η ενέργεια πρέπει να γίνεται από πλευράς σας σύμφωνα με συναλλακτική καλή πίστη, σεβόμενοι ταυτόχρονα και τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει το γραφείο μας απέναντι σε κάθε φορέα που συμμετέχει ση διοργάνωση μίας εκδρομής (ξενοδοχεία, μεταφορικά μέσα, κ.λ.π.)και ως προς του οποίους δεσμεύεται με ισχυρές ρήτρες αποζημίωσης βάσει των συμφωνιών που έγιναν μεταξύ του γραφείου μας και των τρίτων και προς τους οποίους είναι υποχρεωμένο να καταβάλλει χρήματα είτε ταξιδέψετε εσείς είτε όχι.
Για το λόγο αυτό εάν ακυρώσετε μία συμμετοχή έως 16 ημέρες πριν την αναχώρηση, αυτή θα γίνει δεκτή χωρίς καμία επιβάρυνση πλην της καταβολής 50 ευρώ για οργανωτικά και επικοινωνιακά έξοδα. Εάν ακυρώσετε από 15 έως 10 ημέρες πριν την αναχώρηση έως την ώρα της αναχώρησης ή δεν προσέλθετε καθόλου στην αναχώρησή σας παρακρατείται όλο το ποσό της τιμής της εκδρομής εκτός των φόρων αεροδρομίων, οποιοσδήποτε και εάν είναι ο λόγος (υγείας, έκτακτων επαγγελματικών υποχρεώσεων, ακόμα και ανωτέρα βία)
9. ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ-ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ
Τα δωμάτια παραδίδονται συνήθως στις 14:00 και παραμένουν στη διάθεση των πελατών μέχρι τις 12:00 της ημέρας αναχώρησης. Τα περισσότερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα και στον κόσμο, έχουν σχεδιαστεί ως δίκλινα. Το τρίκλινο δωμάτιο είναι στην ουσία ένα δίκλινο με ένα πρόσθετο κρεβάτι το οποίο μπορεί να είναι μικρότερο από τα κανονικά. Το ίδιο ισχύει και για το τετράκλινο δωμάτιο. Στα τρίκλινα και τετράκλινα δωμάτια ο χώρος του δωματίου είναι αισθητά περιορισμένος. Τα family δωμάτια είναι συνήθως τετράκλινα (μονόχωρα) εκτός εάν διευκρινίζεται ρητά κάτι διαφορετικό. Εάν επιθυμείτε διπλό κρεβάτι στο δίκλινο δωμάτιο πρέπει να μας το δηλώσετε κατά την εγγραφή σας. Δεν υπάρχει ενιαία κατηγορία κατάταξης των ξενοδοχείων, η οποία να είναι αποδεκτή παγκοσμίως. Σε γενικές γραμμές, γίνεται αποδεκτή η χρήση των αστεριών (2*= τουριστική κατηγορία, 3*= Β κατηγορία, 4*=Ακατηγορία, 5*= Λουξ κατηγορία) η οποία όμως δεν έχει τα ίδια κριτήρια σε κάθε χώρα. Είναι δυνατόν ένα ξενοδοχείο 4* σε μία χώρα να αντιστοιχεί σε λούξ κατηγορία και σε άλλη χώρα να αντιστοιχεί σε Α κατηγορία. Συνήθως τα καινούργια ξενοδοχεία ανοίγουν με χαμηλότερη κατηγορία για λόγους γνωριμίας. Σε μερικές χώρες για φορολογικούς λόγους μειώνουν την κατηγορία τους, όχι όμως και τις παροχές τους. Όλα τα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζεται το γραφείο μας, διαθέτουν την νόμιμη εν ισχύ άδεια λειτουργίας που απαιτείται από τις αρχές του κράτους στο οποίο βρίσκεται.
7.ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ
Επιτρέπεται μία αποσκευή μέχρι βάρους 20 κιλών για κάθε πελάτη, όπως συνήθως ζητούν οι αεροπορικές κυρίως εταιρείες. Εκτός από αυτή, κάθε ταξιδιώτης μπορεί να κρατά και μία χειραποσκευή έως 5 κιλών στις μετακινήσεις του, διαστάσεων μέχρι 53Χ26Χ53 (μήκος –ύψος -πλάτος).
8.ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Τα παιδιά 2-12 ετών έχουν έκπτωση 15% στη βασική τιμή της εκδρομής εφ΄ όσον διαμένουν στο ίδιο δωμάτιο με τους γονείς τους. Οι δε γονείς αναλαμβάνουν την ευθύνη της επιπλέον χρέωσης που τυχόν θα προκύψει σε περίπτωση που η ηλικία των παιδιών ξεπερνά τα 12 χρόνια.
9.ΑΣΦΑΛΙΣΗ
Το γραφείο μας ενεργώντας σύμφωνα με το νόμο, έχει καλύψει την ευθύνη της απέναντι σας για τυχόν αξιώσεις σας από την μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης του ταξιδιού, καθώς και την επιστροφή χρημάτων και τον επαναπατρισμό των ταξιδιωτών σε περίπτωση αφερεγγυότητας ή πτώχευσή της συνάπτοντας ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης με ασφαλιστική εταιρεία, το όνομα της οποίας μπορείτε να πληροφορείσθε όταν προτίθεστε να δηλώσετε συμμετοχή στην εκδρομή μας. Η ασφάλιση αυτή όπως αντιλαμβάνεσθε, δεν σας καλύπτει σε περιπτώσεις που θα συμβεί στη διάρκεια μίας εκδρομής ένα ατύχημα σε σας ή μία ασθένεια κ.λ.π. Αυτό τον κίνδυνο (ασφάλιση ζωής, ατυχημάτων κ.λ.π.) μπορείτε και σας το συνιστούμε, να τον καλύψετε με δική σας ευθύνη συνάπτοντας προαιρετικά και με δικά σας έξοδα ασφάλιση σε οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία.
10. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ-ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΕΛΑΤΩΝ
Κάθε εκδρομέας έχει την ευθύνη ο ίδιος, για την εξασφάλιση και την φύλαξη των απαραίτητων ταξιδιωτικών εγγράφων (διαβατήριο, βίζες, πιστοποιητικά κ.λ.π) προκειμένου να συμμετάσχει σε μία εκδρομή. Η προμήθεια συναλλάγματος είναι επίσης αποκλειστικά δική σας ευθύνη. Πράγματα αξίας που μεταφέρετε μαζί σας (φωτογραφικές μηχανές, κάμερες, κοσμήματα, αντικείμενα αξίας κ.λ.π.) αποτελεί δική σας ευθύνη η φύλαξη και η εποπτεία τους καθ΄ όλη τη διάρκεια της εκδρομής. Οφείλετε επίσης να προσέρχεστε την ακριβή ώρα αναχωρήσεων για τις διάφορες εκδηλώσεις του προγράμματος (εκδρομές-ξεναγήσεις-μεταφορές-πτήσεις-γεύματα).
Σε διαφορετική περίπτωση ο αρχηγός της εκδρομής έχει το δικαίωμα να αναχωρήσει χωρίς εσάς σεβόμενος τους υπόλοιπους εκδρομείς και την τήρηση του προγράμματος. Στην περίπτωση αυτή δεν δικαιούσθε καμίας αποζημίωσης εάν χάσετε κάποια εκδήλωση και τα όποια πιθανά έξοδα προκύψουν (π.χ. μίσθωση ταξί) βαρύνουν εσάς.
11.ΤΙΜΕΣ
Η τιμή πώλησης μίας εκδρομής έχει υπολογισθεί παίρνοντας ως βάση τις τιμές των αεροπορικών, ακτοπλοϊκών ναύλων, τιμές ξενοδοχείων και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες που ισχύουν κατά την κατάρτιση του προγράμματος. Οι τιμές αυτές μπορούν να αυξομειωθούν μέχρι 20 ημέρες πριν την αναχώρηση εξαιτίας π.χ. αύξησης αεροπορικών ναύλων ή καυσίμων, αλλαγή συναλλαγματικών ισοτιμιών, περιορισμένος αριθμός συμμετοχών κ.λ.π. Στις περιπτώσεις που υπάρχει σημαντική αύξηση των τιμών αυτών έχετε το δικαίωμα είτε να ακυρώσετε τη συμμετοχή σας και να σας επιστραφούν τα χρήματα είτε συμφωνήσετε με τις αναπροσαρμοσμένες τιμές. Αύξηση αεροπορικού ή ακτοπλοϊκού ναύλου μέχρι 10% από την οποία θα προκύπτει αύξηση αντίστοιχα και στην συνολική τιμή της εκδρομής δεν θεωρείται σημαντική. Συνήθως στις εκδρομές μας δεν περιλαμβάνονται στην τιμή της εκδρομής φόροι αεροδρομίων, λιμενικά τέλη, είσοδοι σε μουσεία προαιρετικές εκδρομές κ.λ.π., εκτός εάν αναφέρεται στο πρόγραμμα.
12.ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Το γραφείο μας υπόσχεται να επιλύσει με κάθε καλή πίστη και διάθεση οποιαδήποτε διαφορά μπορεί να προκύψει μαζί σας. Σε κάθε περίπτωση όμως που θα υπάρξει ανεπίλυτη διαφωνία, εφαρμοστέο είναι το Ελληνικό Δίκαιο και αρμόδια τα Δικαστήρια της Αθήνας.